שירותי לוגיסטיקה והפצה לעסקים – באמצעות חברות צד ג' TPL

שירותי לוגיסטיקה והפצה לעסקים – באמצעות חברות צד ג' TPL
הירשם עכשיו לרשימת התפוצה לנכסים מסחריים למכירה והשכרה
לחץ כאן כדי להירשם
הצטרף למעל 1,200 בעלי עסקים

עליית המסחר האלקטרוני בשלוש השנים האחרונות היתה מסחררת והובילה לביקושים גבוהים בשירותי TPL -Third party logistics . ההערכה היא שקיימות בארץ כ 40 חברות שנותנות שירותים כאלה.

שירותי TPL מאפשרים לסוחרים רבים לייעל את תהליכי העבודה שלהם ולהתמקד במה שהם טובים ולהשאיר את כל נושא קליטת הסחורה, ניהול המלאי, הפצה וכו' בידי חברות שזה תחום ההתמחות שלהם.

במאמר הזה אענה על השאלות מה זה TPL ואיך זה יכול לתרום לעסק שלך?

הגדרה

חברות שנותנות שירותי  TPL הן חברות לוגיסטיקה שיש להן את היכולת לאחסן את הסחורה שלך במרכזים הלוגיסטיים שלהם, ללקט את המוצרים על פי הזמנתך ולשלח את המוצרים עד לבית הלקוח או העסק (B2B \ B2C).

זוהי בעצם הזרוע הביצועית של העסק שלך, אתה לא צריך להחזיק במחסן לוגיסטי משלך (שכירות , ארנונה, אחזקה וכדומה), להעסיק עובדי מחסן ואתה אפילו לא צריך להחזיק בבעלותך משאיות שיובילו את הסחורה שלך מהמרלו"ג אל בית הלקוח. 

בגלל הסיבות האלה, עסקים שנמצאים בתחילת דרכם או חברות שיש להן פיק במלאי / הזמנות מעדיפים לשכור את שירותי חברות ה TPL שהן "ישברו את הראש" עבורן.

מתי מגיע הזמן לשכור שירותי חברת TPL?

חברות TPL הן גורם מרכזי בהתפתחות המסחר . ברגע שמתחילה צמיחה במכירות, המנהל / בעלים / צוות עובדים מצומצם כבר לא יכול לבצע את כל המשימות בעצמו מכיוון שניהול מחסן לוגיסטי הוא מקצוע בפני עצמו ואין את הזמן להתחיל ללמוד תחום חדש מבלי לעשות שגיאות וטעויות שבסופו של דבר יעלו ביוקר. אם העסק לא יתאים עצמו למציאות, מהר מאוד היא תטפח לו בפנים והוא יגיע לכדי קריסה.

לכן, הסוחר חייב לדעת לשחרר ולהעביר את ניהול הסחורה (מלאי, החזרות וכו') לחברה שזו המומחיות שלה על מנת שהסוחר יוכל להתמקד בצמיחה.

קבל כמה כללי אצבע:

1. עומס – מבחינת עמות ההזמנות, הייתי אומר שעד כ 30 הזמנות ביום ניתן להשתלט עליהן ולנהל אותן בצורה עצמאית כך שהעסק לא יפגע.

2. תמורה – במידה והרווחיות תפגע בצורה משמעותית אם תתחיל לעבוד עם חברת TPL, תתייעץ עם הרו"ח שלך היכן נקודת הברייק איבן שלך. רק אתה והרו"ח שלך מכירים את העסק שלך יותר טוב מכל אחד אחר.

3. תחרות – כמו שכתבתי למעלה יש כ 40 חברות לוגיסטיקה שנותנות שירותי TPL, קבל כמה הצעות מחיר ואל תתבייש להתמקח. 

האם זה באמת משתלם?

במידה ואתר עוסק בתחום המסחר האלקטרוני לדוגמא, אתה צריך לבחור את ספק ה TPL שלך על בסיס הניסיון שיש לו בעבודה מול B2C. חברת הלוגיסטיקה צריכה להיות מספיק גמישה על מנת שתוכל להתאים עצמה לשיטות העבודה שלך בין אם FIFO – First-In, First-Out ובין אם LIFO – Last-In, First-Out. חובה על חברות TPL להישאר מעודכנות בשיטות העבודה היעילות ביותר, בתוכנות ניהול המלאי ובקיצור, להיות Up To Date עבורך.

בנוסף, אם אתה מכוון גם למכור בחו"ל, חברת ה TPL (לא כולם) יוכלו לתת לך שירותי שילוח ועמילות מכס במידה ותצטרך.

אך כמו בכל דבר ישנם כמה חסרונות בהתקשרות עם שירותי לוגיסטיקה ב TPL.

1. המלאי שלך לא ברשותך – הפקדת המלאי שלך ששוויו יכול להגיע לכדי מליוני ש"ח, לא נמצא בידיים שלך ואתה צריך לוודא שאתה מכוסה מבחינה ביטוחית.

2. עלויות יחסית גבוהות – במידה ואתה מבקש מהספק שלך לבצע עבורך ליקוטים רבים, ייתכן מאוד שהחיוב בסוף החודש יפתיע אותך (בד"כ התמחור לשירות ניתן על פי עלות שורה).

3. במידה והתוכנות שלך ושל הספק לא יודעות להתממשק, זה מקור לצרות ואתה יכול לאבד את השליטה על המלאי שלך יחסית בקלות. לכן חשוב שהתוכנות שלכם "ידברו אחת עם השניה" כך שתוכל להשאר בעניינים בכל רגע נתוןסנכרון בין התוכנות יבטיח שהמוצר יישלח בזמן הנכון ולמקום הנכון.

איך לבחור נכון?

להלן מספר שאלות וקריטריונים שאתם צריכים לשאול את עצמכם לפני שאתם מתחילים לעבוד עם חברה שנותנתת שירותי TPL:

1. האם חברת הלוגיסטיקה ממוקמת במקום (Location) שטוב לעסק שלי? (קרובה לנמל – בונדד, מרכז הארץ – נגישות להפצה מהירה או קרובה לעסקה שלי )

2. האם הלקוחות שלי ואני נקבל מענה מחברת הTPL לכל הדרישות?

3. במידה והחברה שלי גדלה או קטנה, האם חברת TPL יכולה להתאים את עצמה לצרכים החדשים שלי?

4. המלצות?

5. האם לחברת ה TPL יש לקוחות דומים לתחום העיסוק שלי והם מספקים מענה לכל הדרישות?

6. האם באמת התהליכים והרווחיות בעסק שלי ישתפרו כתוצאה מהמעבר לעבוד עם חברת TPL?

7. במידה וחברת ה TPL לא מצליחה לעמוד בדרישותי, האם אקבל פיצוי?

8. האם חברת ה TPL יכולה לעמוד בפיקים (מוצרים עונתיים)?

לסיכום

ככל שהעסק צומח, כך הסבירות גדלה שתצטרך לקבל שירותי TPL. במידה ומצאת את החברה הנכונה עבורך שעונה על כל התנאים שלך או לפחות על רובם על פי רוב יהיה כדאי לך לעבוד אתם. 

לעסקים קטנים אין את הזמן, הכסף, הכישורים ואת המחסן הלוגיסטי כדי להפעיל רשת הפצה בצורה מוצלחת שתעמוד בדרישות הלקוחות.

אני מקווה שלמדת מהמאמר הזה והבאתי לך ערך מוסף. במידה ותרצה להתייעץ אני לרשותך.

גיל

הירשם עכשיו לרשימת התפוצה לנכסים מסחריים למכירה והשכרה
לחץ כאן כדי להירשם
הצטרף למעל 1,200 בעלי עסקים
הירשם עכשיו לרשימת התפוצה לנכסים מסחריים למכירה והשכרה
לחץ כאן כדי להירשם
הצטרף למעל 1,200 בעלי עסקים
close-image